Νέα

Glow.gr – Η σχεδιάστρια Έλενα Αθανασίου μιλάει για μόδα και τη Θεσσαλονίκη

Η γνωστή designer δημιουργεί πανέμορφες τσάντες που αξίζει να ανακαλύψετε

 

Με όραμα να δημιουργήσει την ιδανική τσάντα για κάθε σύγχρονη γυναίκα που λατρεύει την εκλεπτυσμένη αισθητική, αλλά παράλληλα αναζητά κάτι απόλυτα πρακτικό που θα τη συνοδεύσει σε κάθε περίσταση, η Έλενα Αθανασίου αποφάσισε το 2011 να ιδρύσει το δικό της brand! Βασισμένες σε απλές, μίνιμαλ γραμμές, οι must-have bags που φέρουν την υπογραφή της συνδυάζουν το μοντέρνο με το διαχρονικό στοιχείο, είναι φτιαγμένες κυρίως από δέρμα και κατασκευάζονται στο παραδοσιακό εργαστήριο της οικογένειας της, όπου μεγάλωσε και ανέπτυξε το πάθος της για το αντικείμενο.

Η ίδια μας μίλησε για όλα όσα λατρεύει στον χώρο της μόδας και του design, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο η Θεσσαλονίκη τη γεμίζει ιδέες και έμπνευση!

Πες μου δυο λόγια για σένα πριν ξεκινήσεις το brand. Για τις σπουδές σου και ό,τι έκανες πριν το EA bags.

Αυτό που έχω σπουδάσει δε σχετίζεται με τον χώρο της μόδας. Έχω τελειώσει τις σπουδές μου στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ωστόσο μεγάλωσα σ’ ένα περιβάλλον πολύ δημιουργικό καθώς προέρχομαι από οικογένεια εμπόρων -συγκεκριμένα από τον χώρο της γυναικείας τσάντας. Οπότε, μεγαλώνοντας ήταν σαν να κάνω το χόμπι μου, επάγγελμα. Ένιωθα άνετα σ’ ένα περιβάλλον που μυρίζει δέρματα, βαφές και κόλλα και ήταν πολύ εύκολο για μένα να δημιουργήσω κάτι ξεχωριστό μέσα σε αυτό. Μεγάλωσα παρακολουθώντας εκθέσεις με τους γονείς μου και διαβάζοντας περιοδικά μόδας. Την τεχνογνωσία την απέκτησα βοηθώντας στο εργαστήριο μας από πολύ μικρή και πειραματιζόμενη στα πρώτα, ανώριμα τότε, σχέδια μου. Γνωρίζω όμως εξίσου καλά το αντικείμενο του marketing και του επιχειρείν λόγω της σχολής μου. Αυτός ο συνδυασμός μ’ έχει βοηθήσει πολύ.

elena-athanasiou-8.jpg

Τι ήταν αυτό που σε δυσκόλεψε περισσότερο στην αρχή;

Με προβλημάτιζε όλο αυτό που έβλεπα να συμβαίνει γύρω μου, καθώς η «ανάπτυξη» του brand έγινε όταν ήρθε η κρίση την Ελλάδα. Δεν ήξερα αν κάνω καλά που επενδύω σε αυτό ή αν έπρεπε να στραφώ αλλού, ίσως εκτός Ελλάδος. Σίγουρα οι ευκαιρίες στο εξωτερικό και οι επιλογές που σου δίνει για ανάπτυξη μια τεράστια αγορά εργασίας, είναι περισσότερες. Ωστόσο, η αγάπη για τη χώρα μου με κράτησε εδώ και χαίρομαι για την απόφαση αυτή.

Και ποια ανάγκη είδες και ήρθες να καλύψεις με το brand;

elena-athanasiou-7.jpg

Έλενα Αθανασίου

Την ανάγκη του να υπάρχει στο χώρο της γυναικείας τσάντας ένα brand ποιοτικό, επώνυμο, μοντέρνο και limited με κυρίαρχο motto το value for money. Δεν υπήρχε στην αγορά ένα brand 100% ελληνικό και handmade με μοναδικό προϊόν παραγωγής την τσάντα. Ακριβώς επειδή δίνουμε έμφαση μόνο σε ένα πράγμα, είμαστε σε θέση να έχουμε πολλές συλλογές -αυτή τη στιγμή 15 στο σύνολο- με ιδιαίτερα σχέδια. Με αυτό, έχουμε τη δυνατότητα να καλύπτουμε κάθε στιλ και να μπορούμε να σταθούμε σε διαφορετικά greek concept stores.

Και γιατί αποφάσισες να επιμείνεις στην τσάντα;

Γιατί έχω εμπειρία στο χώρο της γυναικείας τσάντας, από την οικογένεια μου και νιώθω οικεία όταν ασχολούμαι με αυτό το αντικείμενο. Δεν είναι κάτι που πιέστηκα να κάνω, περισσότερο μου βγήκε αυθόρμητα.

Εκτός από το γεγονός ότι είναι πλέον εύκολο για σένα να δημιουργείς κάτι κομψό, υπάρχει κάτι άλλο που μπορεί να σε εμπνεύσει στη στιγμή και να σε οδηγήσει αυτόματα στο εργαστήριό σου;

Η έμπνευση μπορεί να έρθει από οπουδήποτε και οτιδήποτε. Από μια βόλτα στο κέντρο της πόλης, έναν περαστικό, μια μυρωδιά ή μια ιδιαίτερη προσωπικότητα. Σημαντικός παράγοντας έμπνευσης είναι το περιβάλλον, να ακούς γύρω σου με όλες τις αισθήσεις. Βέβαια η έμπνευση έρχεται κυρίως επί τω έργω. Πάνω στο χαρτί, την ώρα που δημιουργείς. Μπορεί να ξεκινήσεις έχοντας κάτι άλλο στο μυαλό σου και την ώρα εκείνη το αποτέλεσμα να είναι εντελώς διαφορετικό. Πολλές φορές ανάλογο και της διάθεσης σου.

Οι συλλογές σου έρχονται να καλύψουν σχεδόν όλα τα στιλ και κάθε γυναίκα. Έχεις ένα πρότυπο στο μυαλό σου;

Οι τσάντες Elena Athanasiou απευθύνονται σε κάθε ανεξάρτητη, σύγχρονη γυναίκα που αναζητά την τελειότητα σε ένα αξεσουάρ-εργαλείο. Βασικός κανόνας μας είναι η τσάντα εκτός από ιδιαίτερη και στιλάτη να είναι οπωσδήποτε και λειτουργική. Για αυτό το λόγο τα προϊόντα μας έχουν πολλές βοηθητικές τσέπες ή θήκες για τα προσωπικά αντικείμενα.

elena-athanasiou-5.jpg

Ας περάσουμε και στην πόλη στην οποία μεγάλωσες και τώρα δημιουργείς. Πώς σχολιάζεις την τοπική σκηνή της μόδας;

Η Θεσσαλονίκη διαθέτει πλέον πολλά brands με αξιοπρόσεκτη πορεία κι όμορφες συλλογές, οι οποίες ανταποκρίνονται πλήρως στα διεθνή πρότυπα. Θα τις δεις να στέκονται επάξια σε μια μπουτίκ του εξωτερικού. Νομίζω ότι η πόλη δεν υστερεί κάπου, αντιθέτως, έχει μια πολύ δυναμική παρουσία στη fashion σκηνή, εντός κι εκτός συνόρων.

Είναι όμως μια πόλη που είναι ακόμα πρόσφορη για έναν δημιουργό;

Νομίζω πως πλέον η Θεσσαλονίκη μπορεί να προσφέρει «έδαφος» σε έναν δημιουργό χωρίς να χρειαστεί αυτός απαραίτητα να φύγει στην Αθήνα, όπως κάποτε συνηθιζόταν. Υπάρχουν βιοτεχνίες με οργανωμένες παραγωγές.

elena-athanasiou-3.JPG

Εσύ σκέφτηκες ποτέ να μετακομίσεις μόνιμα στην Αθήνα ή ακόμα και στο εξωτερικό;

Προς το παρόν δεν είναι κάτι που σκέφτομαι. Φυσικά, ταξιδεύω πολύ συχνά, αλλά δεν ήταν ποτέ στα σχέδιά μου. Είναι τα κεντρικά μας γραφεία στη Θεσσαλονίκη, ενώ εδώ πραγματοποιείται και η παραγωγή. Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, θα ήταν δύσκολο για εμένα να λείπω μόνιμα. Ωστόσο, κάθε σεζόν, δηλαδή δύο φορές το χρόνο, στήνεται ένα showroom στην Αθήνα όπου γίνονται η δειγματισμοί της εταιρείας.

Ποιες γωνιές ξεχωρίζεις εδώ και σε εμπνέουν;

Αγαπημένο μου σημείο είναι το λιμάνι της πόλης, κάθε του γωνιά κρύβει και μια ομορφιά. Μου αρέσει πολύ και το Επταπύργιο, ειδικά τα βράδια που κάνει ζέστη.

Τι ετοιμάζεις αυτήν την περίοδο;

Ετοιμάζουμε τώρα τη φθινοπωρινή συλλογή, η οποία θα είναι έτοιμη τον Αύγουστο, θα δώσουμε έμφαση στο street, rock style και στα αυστηρά γεωμετρικά σχέδια. Θα είναι διαθέσιμη στις συνεργαζόμενες boutique και στο official on line κατάστημα αρχές Σεπτεμβρίου.

Ποιο είναι το motto σου;

Δεν υπάρχει τρόπος να γίνεις τέλειος, αλλά εκατομμύρια τρόποι να γίνεις καλύτερος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ glow.gr